Snapshots: Min sommer

…en masse billeder fra et hav af skønne oplevelser og samvær med dejlige mennesker. Egentlig er sommeren jo ikke sådan slut, men min sommerferie ender i dag og selvom aftenerne stadig indbyder til at grille og bade vil hverdagen sætte sit præg på aktivitetsplanlægningen. Det er også helt fint, jeg holder af min hverdag og ser frem til at se de dejlige børn igen og få gang i rytmen herhjemme igen 🙂 Men først, først svælges der lige i de gyldne stunder:

Det blev til en aftentur langs kysten og Sculpture by the Sea

Det blev til til hundesitting og mange svale gåture i skoven

Almindelige huslige gøremål såsom at skifte sengetøj skulle stadig gøres, selvom det ikke altid var lige nemt ..

Men når nu tiden var der, kunne vi jo fint bruge 30 min. på at pjatte med lagnet 🙂

Kim Larsen gæstede Fed Fredag i Friheden, og sammen med min bror og svigerinde havde vi et skønt gensyn med særligt barndommens sange – jeg husker tydeligt hvordan jeg sad med kassettebåndende på værelset og sang så højt med jeg kunne. Og sikken mand, jeg elsker hans energi og hans obsternasige sind.

15.juni kunne jeg fejre 10 års parforhold med min dejlige kæreste og vi valgte at tage en tur i Ree Park, der bød på mange imponerende syn – bl.a. ham her 🙂

Læs mere og se flere fotos HER

Det blev også til lidt hyggefiskeri for nogen ..

Og lidt ekstra lækker feriekost var der da også lidt af.

At sove/putte ekstra længe om morgenen blev også udnyttet til fulde ..

Det blev til en tur på landet da jeg hentede mine to yngre søstre på ferie i 7 dage

Og sådanne 2 teens skulle da have muligheden for en tur til Fed Fredag, og Infernal gav den hele armen.

Efter en nattetur til vagtlægen med min søster, fik jeg også muligheden for at værdsætte en smuk solopgang over Aarhus.

Min søster fik det godt igen og der blev brugt en dag på at beundre skibe (og for mine søstre: sømænd) til Tall Ships Races.

Vi spiste mange aftener udenfor, hvor Manfred kunne rende rundt og lege..

Nå ja når maden var væk begyndte vi andre også 😉

Men det vi gjorde allermest: var at bade og svømme.

Efter pigerne var kørt hjem havde jeg lidt alenetid (kæresten var 3 uger i Kina) og det blev til meget afslapning – fx grøftekantsplukning på turene med Manfred 🙂

Og lidt mere hundesitting 😉

Jeg tog i dag til hjembyen Vejle og besøgte en veninde

Tog med en anden veninde til Vorbasse Marked, mange år siden sidst og siden vejret var godt havde mange fået samme idé.

Madam Blå var i høj kurs

Og folk solgte at til hvemsomhelst .. der gjorde lidt ondt på mit dyrehjerte at se hvordan hundehvalpe i kasser var genstand for uanede mængder af hænder ..

og alt fra høns, hamstere og kattekillinger var at finde i de små bure  – og blev solgt til hvem end der ville byde .. så jeg gik hurtigt fra afdelingen igen.

Her fandt jeg dyr der kunne bringe smilet frem i stedet 🙂

Og antikke ure og andet der fik mig til at drømme om det gamle, romantiske hus der ville passe til.

Intet marked uden tivoli, jeg turde dog ikke pariserhjulet og den sikkert smukke udsigt derfra..

med samme veninde blev det også til en tur i havet og grillet frokost på stranden .. skønt vejr.

Havet har i det hele taget været dominerende i min ferie og særligt slutningen af den hvor jeg har nået et dyk næsten dagligt 🙂

Min altan er i år blomstrende istedet for grøntsagsdyrkende, og jeg er ret glad for det fatisk

Som én der skal kæmpe for “de grønne fingre” er det dejligt når blomsten springer ud som bevis på det lykkes.

Indimellem har varmen da også bare været så hård..

at man må overgive sig til dvaskheden og lægge sig for at nyde muligheden for det …

Kæresten kom hjem og vi nød aftensmaden på stranden og bagefter en tur i vandet – igen.

Jeg var til spilleaften med veninder, den ene er hundejer og var hundesitter: og de tumlede løs de to firben

Bagefter tog kæresten og jeg til Juelsminde et par dage for at hygge – og Manfred legede også 🙂

Naturen er lidt tættere på dernede. Vi badede i havet flere gange ..

Ordnede lidt praktiske gøremål såsom at gøre bilen ren ..

IMG_0815så en god film ..

Og sluttede det hele af med en havnevaffel – lækkert. Det var en skøn sommer.

Print Friendly, PDF & Email

Fantastisk med en kommentar!